Bezpieczeństwo na stoku: Nowa edycja akcji informacyjno-edukacyjnej


W Lidzbarku zainaugurowano nową edycję ogólnopolskiej akcji informacyjno-edukacyjnej „Kręci mnie bezpieczeństwo na stoku”. Celem kampanii jest zwiększenie bezpieczeństwa na stokach narciarskich oraz edukacja narciarzy i snowboardzistów. W tym roku akcja obejmuje również konkurs plastyczno-filmowy dla dzieci, który ma na celu promować zasady bezpiecznego korzystania z terenów narciarskich.

Akcja „Kręci mnie bezpieczeństwo na stoku” jest kontynuacją działań podejmowanych w poprzednich latach, które miały na celu promowanie odpowiedzialnych zachowań na stokach. Główne obszary działań to edukacja na temat przepisów obowiązujących w ośrodkach narciarskich oraz upowszechnianie Dekalogu Reguł Międzynarodowej Federacji Narciarskiej (FIS). Inicjatywa ma na celu zainteresowanie narciarzy oraz snowboardzistów ich odpowiedzialnością prawną na stoku.

W ramach akcji zaproszono dzieci i młodzież do udziału w konkursie pod nazwą „Śnieżny Dekalog”, który polega na zilustrowaniu zasad FIS. Organizatorzy zachęcają do przesyłania prac plastycznych lub maksymalnie 60-sekundowych spotów filmowych do 7 marca 2025 roku. Prace powinny być opuszczone przez opiekuna prawnego i wysyłane na adres Komendy Głównej Policji w Warszawie. Konkurs stanowi doskonałą okazję do edukacji najmłodszych w zakresie bezpieczeństwa na stokach oraz aktywnego spędzania czasu zimą.

Akcja oraz konkurs będą promowane w trakcie szeregu wydarzeń związanych ze sportami zimowymi, co ma na celu dotarcie do jak najszerszej grupy uczestników. Partnerami przedsięwzięcia są m.in. Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa, Górskie i Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, a także Polskie Stacje Narciarskie i Turystyczne. Wszyscy uczestnicy są zapraszani do czynnego włączenia się w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na stokach zimowych.

Źródło: Policja Lidzbark


Oceń: Bezpieczeństwo na stoku: Nowa edycja akcji informacyjno-edukacyjnej

Średnia ocena:4.59 Liczba ocen:7


Zobacz Także